neděle 21. srpna 2016

DELIKÁTNÍ CHUŤ CHIPSŮ TRETTER'S

            Můžu s jistotou říci, že zeleninové chipsy jsou to nejlepší, co mne v tomto životě potkalo. A to nejsem žádný fanda klasických chipsů a dalších podobných „pochoutek“. Ale jednoho dne to přišlo.



Byl krásný slunečný den a já se chystala na výlet do Prahy. Cestou jsem se ještě stavila do obchodu pro malou svačinu, když při procházení regálů jsem je objevila – Tretter’s – nová láska. #forever
Samozřejmě jsem je ihned dala do košíku, i když jsem ještě netušila, co nás spolu po té dlouhé cestě čeká. Zeleninové chipsy jsem zkoušela už i samozřejmě domácí z batátů, ale z řepy jsem měla dlouho respekt, takže kupované byly, jako má premiéra, jasnou volbou. Zpět k cestě. Co jsem měla v košíku tuto dobrotu, tak mi ke štěstí už moc nechybělo a proto jsem se raději vydala k autobusu. Nacpaná kabelka a spokojený úsměv, mluvil za vše. A mohlo se vyrazit.
Pohodlně jsem se usadila, pustila si film a jízda mohla začít. Už při otevření balíčku jsem věděla, že nikdy nechci, aby to skončilo! Pán, co seděl vedle, asi ze mne sice neměl moc radost, ale já byla v takovém kouzelném opojení, že jsem nevnímala svět. Joo, tak vypadá láska! Jak jsem se přemáhala, aby mi ten balíček vydržel na celou cestu. Asi znáte ten pocit, kdy si říkáte: „Jo, už jen jeden kousek….“ a pak lup, a je půl balíčku pryč. Do té doby jsem nevěřila, že by mne někdy chipsy, i když zeleninové a tudíž téměř „zdravé“ mohly učarovat. A stalo se, co už. Jsem za to vděčná. Od té doby jsme se ale moc neviděli, a jak si asi myslíte, taková láska na velkou vzdálenost a dlouhou dobu nevydrží. Ale opak se stal pravdou.




Jednoho, dalšího, krásného slunečného dne se objevila výzva s těmito DOKONALÝMI chipsy. Kdysi dávno jsem na soutěže a podobné věci docela byla, a byla jsem i dost akční, ale dnes už vybírám jen opravdu to, co se hodí, co se mi líbí, a co chci. A tak jsem nemohla neodolat a zúčastnit se této chipsové výzvy. Jasná volba přece. Otázkou bylo, proč právě já?! Proč já bych měla dostat tak krásný balíček a otestovat jej v celé jeho kráse ve všech příchutích, o kterých jsem ani netušila. Čím jsem starší, tím raději riskuji a říkám věci na rovinu a ihned, než na něco čekat. Tak jsem prostě napsala první myšlenku a bylo to. Buď to vyjde, nebo ne. A vyšlo to. Zázraky se přece jen dějí. Nebo alespoň v tom jídle.
Nejkrásnější den byl ale ten, kdy mi přišla zpráva, že právě já jsem ta vyvolená. Zrovna já, s mým štěstím, které jsem vždy sbírala, kde se dalo, a málokdy mi ho alespoň trochu zůstalo, jsem vyhrála. ANO! Pak už tu bylo jen čekání, kdy balíček dorazí. Naštěstí to bylo cobydup. Ta radost, když jsem ten velký balík držela v ruce. A to jsem ještě ani netušila, kolik radosti se uvnitř skrývá. Neskutečné a přitom tak čiré pocity štěstí a radosti. Tak jsem jej, já nedočkavec, otevřela. Uvnitř na mne čekaly krásně seskládané balíčky plné dobrot! Ani nevím, jak jsem to zvládla, ale žádný jsem neotevřela jen tak. Pěkně jsem si počkala na svůj ochutnávkový den, kdy jsem měla vše zhodnotit a vybrat mého favorita. Řeknu vám, pořád jsem to odkládala, protože kdo by chtěl vybírat svou pravou lásku ze 7 favoritů. Bylo to těžké, opravdu ano. Ale čas ubíhal a já se k tomu těžkému kroku přece jen musela odhodlat.
Chtělo to taktiku. A tak jsem si přivolala na pomoc další 3 pomocníky, kteří museli souhlasit, že právě to je takové a druhé makové, a to lepší a tamto nejlepší. Ale ne, nenutila jsem je, byli rádi a naštěstí měli stejný názor.

Teď ke krátkému shrnutí mých ochutnávek:

Jako první přišla novinka – vepřové křupky ze sušené vepřové kůže ve dvou variantách:

·         solené
·         s příchutí křenu





Já jako příznivce zdravé stravy a všeho okolo, která samozřejmě jednou za čas také zhřeším i
třeba samotnými škvarky jsem čekala obrovský hit! A nakonec to byly jen křupky. Škoda, dávala jsem tomu větší šanci. Ale rozhodně doma zmizí tak jako tak. V solených jsem shledala takovou tu klasiku, kterou už všichni známe v podobě hranatých křupek. Křen měl ale něco do sebe. Ta vůně a lehce štiplavá chuť mne opravdu zaujala.


 



 



            Větší šanci na vítěze ale měly samotné chipsy, to bylo jasné. Na výběr byly 4 varianty řepa&celer a jedna varianta mrkev&pastiňák.





ŘEPA&CELER:

·         s příchutí provence
·         s příchutí balsamico
·         s příchutí cheddar
·         s příchutí mořská sůl

MRKEV&PASTIŇÁK:

·         s příchutí pepř a sůl


Miluji novinky a tak jsem začala řepou&celerem, které jsem už měla v paměti. Každá příchuť je jedinečná, i když se vám na první pohled může zdát, že jsou všechny stejné. Opak je pravdou, a proto vždy při ochutnávkách čehokoliv chutnejte vícekrát! Nic není takové, jak se na první pohled totiž zdá!
Miluji koření a různá ochucovadla, a tak jsem začala příchutí provence. Provensálské bylinky jsem naposled použila při vaření jater na cibulce a výsledek byl fenomenální. Vůně se linula celým domem a chuť byla opravdu jedinečná. Chipsy proto také nezklamaly. Už při otevření balíčku se na vás linula příjemná vůně a co teprve ta chuť. Krása! Rozhodně jsme se nepotkaly naposled.





Další volbou byla příchuť balsamico. Osobně jsem balsamico při vaření ještě nepoužila, otázka je, jestli je to chyba nebo ne. Ale vždy, když jsem jej dostala při návštěvě restaurace, tak jsem byla velice spokojená. Vůně u této příchuti nebyla až tak intenzivní, ale na chuti to vůbec neztratilo. Řepa je sice u všech příchutí velmi výrazná a tak se může stát, že příchuť budete chvíli hledat, ale nebojte se, nakonec ji naleznete.


 



Cheddar jsem si chtěla sice nechat nakonec, protože právě on byl mou první láskou, ale nakonec jsem jej dala před mořskou sůl, a rozhodně jsem neudělala chybu. Vůně cheddaru vás upoutá od první chvíle a budete na něj myslet až po poslední kousnutí. Takže pokud tápete, kterou příchuť ochutnat jako první a milujete řepu, tak rozhodně jsem v týmu cheddar.
  

 



Mořská sůl jako poslední zástupce řepové a celerové rodiny. Možná vás to napadlo už při čtení příchuti, ale tyto chipsy nejsou tak křupavé jako ostatní. Sůl nám tu pěkně zadržuje vlhkost, a tak právě tato příchuť patří právě pro ty, kteří nejsou fandové křupavých dobrot. Ale rozhodně bych tuto příchuť nezatracovala. Potenciál mají rozhodně všechny!


 


  
Jako poslední na řadu přišla pro mne druhá novinka a to mrkev&pastiňák. A jak už můžete tušit, tak právě tato příchuť se pro mne stala jasnou a bezkonkurenční jedničkou. Snad i s hvězdičkou. Chipsy mají krásný podlouhlý tvar, a zde si asi nejvíc z veškeré zeleniny zachovala mrkev i svou původní vůni a chuť. Výrobci také dokonale vybrali jen lehké koření ve formě pepře a soli, které rozhodně nic nezkazí.


 



50g balíčky sice moc dlouho nevydrží, ale jako dobrá chuťovka poslouží velice dobře, jen je, prosím, nesnězte na posezení. Ze všech zeleninových chipsů, co jsem kdy zkoušela, ať už mé domácí nebo kupované od konkurenčních značek, pro mne tato firma na celé čáře zvítězila. Přízeň si také zachová tím, že je českým výrobkem, ale také hlavně tím, že ukazuje svou kvalitu a dokonalost od obalu k samotnému výrobku. Takže pokud ještě váháte, tak ihned přestaňte, a ty penízky jednou do této dobroty investujte. A uvidíte, že jste rozhodně chybu neudělali.





Žádné komentáře:

Okomentovat